elises.reismee.nl

week 3

Dag mensen, daar ben ik dan weer! Afgelopen week was een stuk rustiger dan de week daarvoor, maar.... dat betekend niet minder schrijfstof, dus Enjoy!!

Maandag en dinsdag waren saaie dagen. Nog steeds een beetje verdrietig en sjaggie dat onze leuke kerels weg waren hebben we deze dagen zitten aftellen door te slapen, films te kijken, naar het project gaan en eten!! Het project viel ook ineens veel zwaarder dan daarvoor. Ook hebben ze onze ´vrouwelijke vormen´ ontdekt, wat af en toe nog voor apparte situaties zorgt. Misschien ook een klein beetje mijn eigen schuld, aangezien Sabine en ik vrij luchtig over dit soort dingen praten, maar ach zolang het bij praten blijft, hoop ik dat het niet voor grote problemen gaat zorgen. Ook hebben Sab en ik het grote geheim van het hele project gekraakt: HET COMPUTERLOKAAL!! Nou, dat is echt 1 groot gekkenhuis, in het begin probeerde ik nog orde er in te brengen en hun dingen bij te brengen als: hoe schrijf ik een brief, hoe maak ik een tekening en hoe sluit ik een computer normaal af... Sabine ging daarintegen met de andere groep helemaal los, wat zorgde voor nog meer boze gezichten, ruzies en weet ik het wat allemaal. Okeee volgende keer beter overleg is mijn motto

Woensdag middag hebben we de knoop min of meer door gehakt: De kerels zijn weg, maar wij hebben nog een hoop te zien en te doen, dus niet meer slapen maar gaan met die banaan. Eerst beetje plannen gemaakt, over wat we nog moeten zien en wanneer ( aangezien we nog maar 2 weekjes hier zijn....) Daarna maar weer een filmpje in de dvd speler geduwt en lekker ontspannen beetje onze spaans geoefend.

Donderdag zijn Sab en ik lekker cultureel naar het stads museum van Merida gegaan, niet heel bijzonder, maarja staat toch weer leuk op mijn culturele cv
Daarna zijn we maar een beetje gaan rondlopen, wat altijd weer zorgt voor mannelijke aandacht. We zijn maar naar het busstation gelopen, om te kijken hoe duur en hoelaat verschillende bussen naar verschillende plaatsen reden. Alles op papier, hebben we thuis maar besloten om naar celestun te gaan dit weekend. Vrijdag was weer een leuke dag op het project, wij waren goed uitgeslapen, de kinderen ook. Dus weer paardje gereden, gebasketbalt, gevoetbalt,( ik word nog een echte sportvrouw ) en hier en daar wat huiswerk erbij. Smiddags naar plaza las americas gegaan, voor Boodschappen! ja, wij hebben het zo geregeld dat we in het weekend geen ete krijgen in ons huis, dus moeten we zelf de boodschappen maar halen. Nou Sabine en ik doen dat als volgt: Eerst zoeken we de chocola + granen afdeling, vervolgens kijken we wat het aller-aller goedkoopste is wat we kunnen vinden en vervolgens rekenen we af en komen we thuis tot de ontdekking dat we toch ook wel ontzettend zin hebben in wat hartigs!!!
Thuis aangekomen, lekker gedoucht en gegeten. Vervolgens een Playbackshow in onze ´ppartementje´gehouden, met de overgebleven bacardi! Nou het was weer ouderwets lachen, gieren brullen. ( we hebben eindelijk aan radio weten te bemachtigen, YES!! ) Rond een uurtje of 11 heb ik mijn gigantische hakken ( ja, die schoenen voor 12 euro kon ik echt niet laten liggen!) aangetrokken en zijn we weer naar het MAMBO CAFE gegaan. Wij naar binnen, word ik alweer gezoend door de barman, vervolgend zegt ie doodleuk dat hij geen tafeltje heeft voor 2 ( denkt hij nou echt dat ik de hele avond op 10 cm hak kan staan??) Nou goed wij zijn niet te beroerd om zelf even rond te zoeken en voilá daar staat een leuk tafeltje weg gedrukt in een hoekje te wachten op ons! Nou drankje erbij en wachten maar.... Dat wachten duurt ( ondanks dat wij in een hoekje weggepropt zijn ) niet lang! Eerst de barman, die ons al herkent van de keren daarvoor, vervolgens 2 ontzettend onaantrekkelijke mannen van 40+ of wij ook met ze willen dansen!! Wat denk je zelf?? Ik zei meteen No, gracias en zette mijn aller-arrogantste hoofd op. Sabine daarintegen is iets vriendelijker in dat soort dingen en dat zorgt ervoor dat we ons spaans weer lekker kunnen oefenen en in gesprek zijn met mannen die onze vader hadden kunnen zijn! Na een drankje en een roos te hebben afgewimpeld, was het echt tijd om deze mannen te ontvluchten en zijn daarom maar met de allerbeste smoes ooit:
*** Sorry, wij moeten even naar het toillet ***
er tussen uitgeknepen. Wat zag sabine aan de bar: Juist een neger, lang en zwart precies zoals ze horen te zijn. Wij zijn helaas nog steeds niet zo spontaan dat wij op iedereen af stappen en aangezien we ook andere leuke reisvrienden zagen die iets vriendelijker overkwamen zijn we daar maar bij gaan zitten, om vervolgens een gigantisch blauwtje te lopen: Een mexicaans meisje kaapt hun gewoon voor onze neus weg!! En weer zaten wij daar dan met andere mannen van 40+ opgescheept. Gelukkig kunnen sabine en ik ook hier wel om lachen en nu hebben we er een vriend erbij( van 45) die 22 jaar in New york heeft gewoond, een restaurant hier in Merida heeft ( waar we meer dan welkom zijn) e´n connecties heeft in zowel New york, als Guatemala. ( nu nog even uitvinden of dat wel te vertrouwen is) Hele aardige vent, totdat ook hij wil dansen!! Terwijl wij maar uitleggen dat wij hollandse vrouwen daar niet zo van houden en al helemaal de salsa niet kunnen dansen, begint hij alweer ee verhaal over zijn roemeens ex-vrouw en zijn vriendin in Brazilie, Gezellig!! Als we uiteindelijk deze vent hebben weggejaagd, komen er weer 2 aan, die tot overmaat van ramp een roos hebben!!!! najaa, maar beleefd een praatje gemaakt, en weer dat drankje afgeslagen ( tsja voor wat hoort wat, denk ik dan altijd :S ) en toen weer onze bekende smoes gebruikt! Nu echt naar de wc, waar Sabine wordt tegen gehouden door de grote neger, word ik aangesproken door een van de mannen van de band! Leuke verhalen over het muzikantenleven en zodra het woord nederland valt is het: OOW I like that place, I want to go there in the summer and play with my band! ( dus mensen dit jaar geen saaie hollandse muziek, maar een heuze mexicaanse band !! ) Sabine stond nog steeds met de neger te kletsen, waardoor ik toch ook wel nieuwschierig werd en me ook maar in het gesprek heb gemengd. Dit keer waren het geen basketballers, maar baseballers. En aangezien sabine altijd vrolijk zegt dat ze op basketbal zit, heb ik mezelf maar een voetbal-imago aangepraat en dat vinden ze toch allemaal grappig!! ( hoe zou dát nou komen?) Nu heb ik dus een voetbalwedstrijd op het programma staan + een basebal wedstrijd, maar dan moeten we wél eerst de telefoon pakken en die neger ( die 37 bleek te zijn) op bellen! Aan het eind van de avond, hadden sabine ik zo´n beetje het hele mannelijke volk in het mambo café gehad, behalve die leuke reisvrienden. Nou uiteindelijk aan de praat, blijken het ontzettend ikke butjes te zijn, geen enkele feeling of connectie of wat dan ook, dus oke, tijd om naar huis te gaan en lekker te slapen!

Zaterdag dachten we lekker uit te kunnen slapen, maar om 9 uur waren we al wakker. Het was vandaag ook weer WASDAG ( wat niet echt wonderen doet voor mijn kleren, maar ach ik loop er hier toch bij als zwerver....) weer zwetend en puffend in ons washok was het na een uurtje toch wel gedaan ( ja, ik word steeds beter en sneller) Smiddags nog maar even geslapen, en de Kiwi kiwi´s van Tere opgegeten ( We hebben dus niet betaald voor de weekenden, maar ze zou boos worden als we die dingen [ het zijn geen kiwi´s zoals in nederland, maar fijngeplette kleine hamburgers, met visrotzooi en groenten] niet op zouden eten, nou okeeee dan eten we ze wel op!) Ook weer een filmpje gehuurd, wat savonds niet echt een goede keus bleek te zijn. Tere en angelina gingen mee kijken, en er waren nogal wat scenes, waarbij lesbiennes ter sprake kwamen. Gelukkig konden ze er wel om lachen en hebben wij onze daad als leuke ´dochters´ weer een beetje volbracht.

Zondag vroeg op, om naar Celestun te gaan. Celestun is dé plek om Flamingos te spotten! Aangekomen bij het busstation, ( uiteindelijk een hele andere dan die wij kennen ) zagen we weer leuke reisvrienden! Een blonde jongen, met een leuk blond meisje. De jongen kwam naar ons toe en begon in het engels te vragen of wij wisten of dit de bus naar celestun was en of wij daar ook heen gingen, leuk kort gebabbeld en aan het eind van de busreis voegde zich daar nog een japanse vrouw bij, waardoor we een leuke club vormden voor de bootreis( hoe meer personen, hoe goedkoper de boot) Een geweldige ervaring + een hele aardige mexicaanse matroos. Dit keer waren sabine en ik een soort van tolk, aangezien niemand normaal spaans sprak. Toen voelde ik me toch wel een beetje trots dat ik het merendeel van het gesprek kon volgen en het vervolgens in het engels moest gaan vertalen! Een hoop flamingos gezien, pelikanen en andere soort vogels. Toch zat ik het meest te zoeken naar krokodillen, die daar ook zeker weten zitten, maar helaas niet gezien hebben ( daarvoor kun je beter snachts gaan) Ook gezwommen in de Jungle, wat echt een ontzettend gave ervaring was! In het begin durfde ik niet zo goed, aangezien er allemaal beesten ( wie weet ook krokodillen) en wortels en halve bomen in het water lagen... Nadat Sabine me verzekerde dat het echt geweldig was ben ik er ook ingesprongen en eerlijk waar het was net alsof we in Jungle book terecht waren gekomen!! daarna weer terug met de boot, afscheid genomen van de japanse vrouw en lekker liggen bakken in de zon. Ook op het strand weer hier en daar een praatje, met een chefkok uit San fransisco en een echt celestuns meisje. Nog op zoek gegaan naar een supermarkt voor water en wat te eten ( hele dag alleen op droge maria kaakjes leven is ook niks!) En uiteindelijk samen met de duitsers terug met de bus naar huis. Thuis aangekomen belde onze vrind Geert, waar we vanavond mee hebben afgesproken. Savonds gingen Sabine en ik dan eindelijk uit eten!! Wij zochten een leuke pizzaria, bestelden onze pizza een drankje en waren al helemaal tevreden. Eerst kregen we de algemene mexicaanse chipjes + sausjes. Ik dacht dat 1 sausje niet zo pikant was, dus smeer het lekker op mijn chipje, en ja hoor ineens mijn hele mond vliegt in de fik!! niet normaal en die mexicanen natuurlijk maar lachen. Nog een goede grap was, dat sabine en ik niet onze hele pizza opkregen, waardoor de ober wat in het spaans zei. Ik dacht dat hij bedoelde of hij het eten weg kon halen, maar sabine dacht dat hij zei of hij het voor onz moest inpakken zodat we het mee naar huis konden nemen! Ik verklaarde sabine voor gek en zei dat dat gewoon was wat ze wou horen. Totdat ik vanuit mijn oog hoeken zag dat de ober onze pizza´s aan het inpakken was!!! Wij zenuwachtig op wat komen zou, kwam de ober inderdaad onze pizza´s ingepakt terug brengen!! Dit noem ik nou nog eens service! Hebben Sab en ik tenminste weer eten voor 3 dagen

Vandaag met de guys van het project + schonmaker, baas en bazin in 1 busje naar het zwembad gereden, wat zorgde voor veel plezier! Lekker van een balkon in het water gesprongen, geouwehoerd en zwemles gegeven aan een kereltje wat nog niet kon zwemmen. Ook de jongens vonden het maar wat interessant, 2 vrouwen in bikini, ook heb ik vandaag een halve liefdesverklaring van een jongen van 14 gekregen... Wat ik daar nou weer mee aan moet?? Laat het me weten mensen, want het is af en toe een rare wereld hier aan de andere kant van de wereld!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active