elises.reismee.nl

Week 3

Zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben schrijf ik trouw elke week weer wat ik allemaal beleefd heb. Voor de mensen die het allemaal toch iets te saai vinden: JAMMER!! Voor de rest: VEEL PLEZIER!!!

Afgelopen week natuurlijk weer mijn weekelijkse portie spaans gehad. Vorige week zijn er 15 nieuwe studenten gekomen. Sabine en ik hoopten natuurlijk stiekem op leuke nieuwe,gezellige JONGE studenten, maar wat krijgen we: een club bejaarden uit Oregon.....
Niet dat ik iets tegen Amerika heb, of tegen bejaarden maar deze mensen zijn echt in 1 woord: Verschrikkelijk!!
Ze nemen de hele school in beslag, drinken al ons water op en dan dat verschrikkelijk amerikaanse accent!! Maargoed nog 4 dagen te gaan, zijn we daar ook weer vanaf!

Woensdag gingen we dan met de hele stoet in een klein toeristisch treintje Merida rond. Nou echt waar het was lachen, gieren, brullen met sabine, want de leuke vent die ons een heel verhaal over Merida ging vertellen sprak al net zo belachelijk amerikaans als al die bejaarden en daarbij komt nog dat ie PRECIES op Jim carrey leek. ( je snapt dat Sabine en ik het dus echt niet meer hielden, werkelijk de tranen rolden over onze wang van het lachen!) En onze leuke vlotte mannelijke leraar gierde gelukkig leuk mee! De amerikanen zaten zich natuurlijk te ergeren en zeiden bij alles wat ze zagen: AMAAAZZING!!!
Maargoed toch weer cultureel gedaan en veel gezien! S´middags hebben Sabine en ik maar weer eens een filmpje gehuurd en konden we ons weer niet bedwingen, dus ook maar chocolade koekjes gekocht.

Donderdag met school naar een overdekte markt geweest, met echt van alles en nog wat! Heel leuk om mee te maken, maar ook redelijk wat armoede en het ruikt er ook niet echt fris.... De vleesafdeling hebben Sabine en ik dan ook maar overgeslagen. Donderdag was ook de dag dat eindelijk het CARNAVAL begon!
Carnaval begint hier altijd met Kindercarnaval en dat konden Sab en ik natuurlijk niet missen. Het was echt GEWELDIG! we hadden niet de beste plaatsen, maar zulke kleine kindjes die zoo goed kunnen dansen en dat in een temperatuur van 35 graden!

Vrijdag was de laatste dag van Lesly, een vrouw van 52 die ook uit Oregon komt. Dat betekend: TRAKTATIE. Sabine en ik ( we krijgen hier echt te weinig snoep ) gingen natuurlijk weer helemaal los aan de donuts en Geert deed gezellig met ons mee! ( ja als die amerikanen ze niet op eten, dan moeten wij het maar doen ) Daarna gingen we ook nog eens ijs eten tijdens de andere les, wat toch voor iets te veel zoetigheid gaf.
Savonds gingen sabine en ik natuurlijk weer naar het Carnaval, we kwamen Lesly tegen in de bus waardoor we haar nog even een leuke laatste avond konden bezorgen! ( toch appart dat ik hier steeds met oude vrouwen op stap ga....haha) Ook deze avond ontzettend mooie Carnavals avond!

Zaterdag eerst vroeg op gestaan, om eens lekker een dagje naar het strand te gaan. Wij hadden in de boekjes gelezen dat het een beetje een kutstrand was, maar het tegendeel werd bewezen.... Wuifende palmbomen, helblauwe lucht, parelwit strand en leuke mexicanen biertjes aan het drinken op hun bootje. Heerlijk dagje gehad, maar natuurlijk aan het eind van de dag wél verbrand ( en dat met factor 30 op me huid en de helft van de tijd in de schaduw gelegen te hebben)
Savonds weer naar het Carnaval. Nou ons verbrande huidje werd beloond door een stoet mannen met gespierde, glimmende, bruine lichamen, in berenvellen, horens op hun hoofd en maar dansen of hun leven er vanaf hangt! Nou je begrijpt dat mijn mening over de lelijke mexicanen gelijk veranderd is!! ( toch vraag ik me af waar ik ze dan moet zoeken....) Ook voor de mannen is er genoeg te zien! Vrouwen schudden met alles wat ze hebben in de kleinste bikini´s met glitters en al.... Prachtige gekleurde wagens, clowns, beren, magiers, alles komt werkelijk voorbij!!
Ook Sabine trok met haar lengte natuurlijk weer een leuke vent aan, wat zorgde voor weer een lekkere versnapering in de avond! ( er wordt namelijk een hoop snoep,drinken enz naar je hoofd gegooid, handig dat ik Sabine bij me heb )

Zondagmiddag met de hele familie van Tere weer naar het carnaval geweest en wéér die mannen die voorbij kwamen. Nou onze moeder werd er nog wilder van dan wij, en maar brullen en gieren! Savonds dachten Sabine en ik dat we leuk konden dansen in het centrum. Dat bleek toch een beetje een vergissing te zijn. Wij beetje rondlopen en uiteindelijk maar de bus terug gepakt. Althans dat wilden we... De buschauffeur liet eerst een half uur op zich wachten, vervolgens gaat ie rustig een kwartier een sigaretje roken en uiteindelijk maar toch stapt hij dus 3 kwartier later de bus in. Ik was behoorlijk melig met Sabine liedjes aan het zingen en aan het ouwehoeren en zeg ineens: Rapido, Rapido ( snel, snel) Die buschauffeur hoorde dat blijkbaar en vond het niet echt een goede grap, waarop hij het herhaalde en er nog alstublieft aan toe voegde.... Ik probeerde nog een sorry eruit te flappen, maar die kerel drukte al zooo hard op het gaspedaal dat we bijna door de vooruit vlogen! Toen maar het andere spaanse woord eruit gegooid ( op een beleefde manier): Tranquilla por favor!! Waarop hij gelukkig vaart minderde en het weer goed was. Aan het eind van de rit me nog maar een keer verontschuldigd e me grootste glimlach opgezet, waardoor onze buschauffeur weer met een tevreden hart kon gaan slapen

Vandaag lekker dagje vrij, vanwege het carnaval. Beetje spelletjes gedaan met het nichtje en neefje van onze Madre mexicana, beetje geleerd en maar weer jullie even op de hoogte houden over hoe het met mij gaat! Nou echt fantastisch! de twijfels die ik eerst had zijn helemaal weg

Dit is leven, dit is Mexico!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active