elises.reismee.nl

week 2

Allereerst is er gister een nieuwe huisgenoot bij ons in huis komen wonen: Een oma van 62 jaar, nog erger dan onze madre mexicana, praat aan 1 stuk door over politieke en maatschappelijke problemen in het spaans en vind zichzelf echt helemaal het einde!! Vandaag moest ze met ons mee naar school en Sabine en ik zagen het echt niet meer zitten, totdat ze aan het eind van de dag zei: Sorry ik ga naar een ander huis, want ik kan niet slapen van het lawaai op straat....

Nu over mijn 2de week hier.....

Maandag met onze ´´vrienden´´ hier naar een café geweest, lekker mojitos gedronken en GRATIS hapjes gegeten

Dinsdag gingen we op school zingen en salsa dansen, wat opzich wel geinig was. Savonds hadden we alleen weer een salsa les ( waar we natuurlijk weer niet onderuit kwamen...) Smiddags gratis op internet gezeten ( leuke vent, die ons wel vaker matst...wie weet nu omdat het valentijn was ) En een leuke ballon van onze ´moeder´ gekregen voor valentijn ( jaja die mensen hier zijn er helemaal dol op! )

Woensdag zijn we met school naar de dierentuin geweest, heel anders dan in Nederland. Ongeveer dezelfde dieren, maar in echt super kleine hokjes ( zielig ) Leuk in een treintje wat rondgereden en we hadden alweer een vent achter ons aan die zijn hele maya-vocabulair aan ons wou vertellen ( erg interessant.... )

Donderdag dachten Sabine en ik een leuk filpmje te kunnen huren om ons Spaans een beetje op te peppen. Natuurlijk weer een hoop gezeik in het spaans, omdat sabine en ik hier niet wonen. Naja 2 uur later was het uiteindelijk helemaal rond en waren sabine en ik een film + 4 mannen rijker.
Ook donderdag een dikke blunder op school gemaakt: We gingen een spel doen met dieren. Iedereen kreeg een paar kaartjes, met verschillende plaatjes ( Ik had: hert aan het eten, leeft in...,geboren uit.... enz enz) De eerste 2 vertelden doodleuk dat hun dier uit een ei kwam, wat ook echt zo was. Maar toen kwam ik met mijn hert en dacht slim te zijn door alles na te praten, maar een hert komt natuurlijk NIET uit een ei....


Vrijdag ontzettend lekker gekookt bij een lerares van school ( Vis en een avocado-salade, recepten op aanvraag ) Ook was het de laatste dag van onze canadese vrienden Larry & Jane...(we zijn al uitgenodigd om naar Canada te komen) en het switserse meisje Geraldine ( maar die blijven we nog wel zien )
Na het lekkere eten met een goedgevulde buik op zoek naar een GOEDKOOP ticket naar Guatemala. Wij op onze beste spaans info halen en uiteindelijk blijkt de bus te gevaarlijk te zijn en kost een enkeltje verdorie 280 dollar....
Savonds snel een hapje en een douche beurt en we stonden al weer klaar voor onze avond naar het MAMBO CAFÉ !! ( dit keer gelukkig zonder onze ´moeder´ ) Wij op stampende all stars en jeans, tussen alle opgedirkte poedels, nog onwennig een tafeltje gezocht. We zitten nog geen 10 minuten of er komen alweer twee kerels naar ons toe om te dansen ( baila baila ) Die van Sabine was natuurlijk een leuke, knappe,relaxte en aardige kerel. Die van mij daarintegen was iets te opdringerig, te dik en té enthausiast....Uiteindelijk had ik hem weg gejaagd ( ben ik inmiddels erg goed in ) Komt de volgende zich alweer voorstellen...Jaja die van de vorige keer. Gelijk een leuke grap, waar ik mijn ´moeder´had gelaten.... De grootste grap vond ik toch echt, dat hij mij zijn gladgestreken ZAKDOEK aanbood, toen ik drinken over mezelf had heen gegooid!! Paar zoenen op me wang en een afgelaste date met mij later ging hij gelukkig weer zijn eigen weg!! Sabine nog steeds gezellig met haar kerel te babbelen ( nee die had geen rare bedoelingen!) kwam nummer 3 zich alweer aanmelden. ( hoe krijg ik het voor elkaar om dit soort types aan te trekken?? ) Een vrolijke vent, met grapjes en met dubbele tong ( erg dronken) engels zat te lullen dat we alles konden drinken wat we wilden, want hij kon het allemaal wel betalen ( dit zijn nou de echte macho men ) Wij werden geintroduceert bij zijn vrienden, maar ik steek al weer iets te snel ( per ongeluk....) mijn fuck vinger op, dus echte vrienden zijn het niet geworden. Sabine en ik vluchten de dansvloer op en merken dat we nog steeds ons het beste met elkaar vermaken

Zaterdag was het WASDAG!! Als Anhelina dat met de hand kan, kunnen wij dat ook was ons motto! Dus heel wat gezwoeg en gezweet later hing onze hele garderobe wapperend aan een lijntje op ons dakterras
Savonds hadden Sabine en ik een verjaardag gepland van de kleindochter van Tere. ( weer zo´n afspraak waar we niet onderuit kwamen) Tere kwam natuurlijk weer te voorschijn als een vogelverschrikker met overal glitters! Anhelina daarintegen lekker luchtig met bloemetjes. Aangekomen zitten Sabine en ik met onze grootste glimlach op de bank, zonder drinken en zonder taart ( daar hadden we nou net zo op gehoopt!) de tijd af te tellen. Met de tijd gelukkig meer gemak én gebak!! De zoon van Tere maakte allemaal grapjes, waar wij niks van snapten en ik deed maar leuk mee met al mijn humor, waarop iedereen nóg harder moest lachen. ( ik zelf zal helaas nooit weten wat er nou zo grappig was, dus wie weet was dit mijn tweede blunder )

Zondag rinkelde de wekker helaas al weer om half 6 smorgens. Jaaaa Sabine en ik gingen weer een dagje cultureel doen!! Rondrit met de bus naar 4 Maya ruines! Bij de eerste vielen Sab en ik al bijna van ons stokje... Wat een grootte, geweldige, mooie tempels en ruines, wat een cultuur! De een na de ander was nog mooier ( hoop dat het op de foto´s er ook zo mooi uitziet, want het was net alsof we in Jungle book rondliepen ) Ook ontzettend mooie,grootte leguanen, waarvan we eerst dachten dat ze zeldzaam waren. Helaas ging een leuke cowboy luke niet met ons mee op de trip, maar we hebben erg gelachen om een lelijke duitser die voortdurend duitse worstjes+saus zat te eten....

Ontzettend leuke en mooie dag gehad, we voelen ons weer bevoorrecht dat we hier mogen zijn!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active